«Զբոսաշրջության բիզնեսի պլանավորում եվ կազմակերպում» առարկայի դասավանդման մեթոդիկան բպհ «Զբոսաշրջություն» մագիստրոսական ծրագրում
«Զբոսաշրջության բիզնեսի պլանավորում եվ կազմակերպում» առարկայի դասավանդման մեթոդիկան բպհ «Զբոսաշրջություն» մագիստրոսական ծրագրում
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Չերքեզյան Էմիլ
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Լինգվա
Abstract
Business planning and organization courses are among the most popular in both formal and informal educational systems. This article aims to present a general framework for designing courses in business 183 planning, development, and organization. It can serve as a methodological guide for creating these courses for both humanities and non-humanities disciplines.
The course is designed to give a general insight into the economic and commercial activities in the field of tourism. It incorporates both passive and active learning methods, including lectures, individual/practical assignments, and project-based learning. The objective of the course is to equip students with fundamental knowledge and skills in entrepreneurial initiative, specifically tailored to the training of future tourism specialists.
Description
DOI: 10.51307/182931072015233260-24.67-182